گزارش
اشتراک گذاری
ذخیره

ریگ بندی کاراکتر با Duik Bassel

banner image

250,000 تومان

170,000 تومان

32%

دسترسی مادام‌العمر به این دوره

دسترسی ماهیانه به تمام دوره‌ها

خرید اشتراک
ناشر
Skill Share
تعداد قسمت ها
21 ویدئو
مدت زمان
03:47:36
نوع زیر نویس
استاندارد ابریاد
انتخاب سردبیر
سطح آموزش
مقدماتی تا متوسطه
ضمانت بازگشت وجه
تا 10 روز پس از خرید

ویژگی های دوره :

تدریس توسط یکی از بهترین موشن گرافیست‌های جهان

  • از محبوب‌ترین دوره‌های  Skillshare
  • یادگیری عملی با انجام پروژه‌های این دوره
  • ترجمه‌‌شده توسط متخصصان رشته‌ی گرافیک
  • بیش از 10 هزار شرکت‌کننده در Skillshare
  • این دوره می‌تواند روند کار شما در افتر افکت را سرعت ببخشد

منابع و متریال آموزشی

ندارد.

ریگ بندی کاراکتر با دویک باسل

توضیحات

آیا تا به حال خواستین با کمک After Effects انیمیشن ساده ای بسازید، اما از انجامش ترسیدین؟ خب این کلاس مناسب شماست !

این کلاس پروژه محور هست شما از همون ابتدای کار با دنبال کردن فیلم های آموزشی قدم به قدم با ریگ کردن آشنا میشین، حالا شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا ریگ بندی کاراکتر چیه؟ و چطور این کار رو انجام میدن؟

ریگ بندی در اصل به معنی استخوان بندی کارکتر هست، استخوان بندی یا همان ریگ بندی یک کارکتراهمیت خیلی زیادی داره و این مبحث به قدری مهم هست که در انیمیشن سازی بخش مجزا و اختصاصی رو داره . بدون استفاده از ریگ بندی امکان متحرک سازی کارکترها وجود نداره ونمی تونین اونارو متحرک کنین برای مثال شما یک کارکتر انسان بدون استخوان و مفصل رو فرض کنید طبیعتاً بدون استخوان و مفصل هیچ حرکتی صورت نمیگیره ! پس میشه نتیجه گرفت با استفاده از ریگ بندی ما به کارکترهامون استخوان ، مفاصل و کنترلر رو اختصاص میدیم که بتونیم با استفاده از اونا برای کارکتر انیمیشن ایجاد کنیم.

اجزای تشکیل دهنده یک ریگ چه چیز هایی هستن :

  • استخوان ها و مفاصل (bones & joints)
  • کنترلر (Controllers)
  • دفورمر ها (deformers)

حالا میرسیم به معرفی برنامه Duik Bassel

اسکریپت افتر افکت Duik Bassel به عنوان یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای موجود در افترافکت هست. با استفاده از این اسکریپت، می‌توان به راحتی بدن کاراکترها رو ریگ‌بندی کنید و انیمیشن‌های جذاب بسازین . شما می‌تونید از کاراکترهایی که از وبسایت‌ها دانلود می‌کنید، استفاده کنید یا حتی خودتون کاراکترها رو  در نرم‌افزار ایلوستریتور طراحی و بعد وارد افترافکت کنید. بعد با استفاده از اسکریپت Duik Bassel، می‌تونید به ریگ‌بندی و انیمیت کردن شون بپردازین.

حالا ممکنه برای یه سری دوستان این سوال پیش بیاد که اسکریپت اصلا چیه و چه کمکی به افترافکت میکنه ؟ 

به طور کلی اسکریپت یک بلوک از کد هست که به افترافکت انجام کاری رو می سپاره. اسکریپت ها میتونن برای انجام وظایف مختلف در داخل  After Effects، از ایجاد لایه ها تا رندر دسته ای استفاده بشن. مثل پریست ها، اسکریپت ها معمولا برای صرفه جویی در وقت استفاده میشن. اما اسکریپت ها تنها به افکت ها محدود نمیشن. به طور کلی اسکریپت ها برای انجام توابع مفید در داخل افتر افکت مورد استفاده قرار میگیرن. اسکریپت ها از یک زبان برنامه نویسی به نام Extend Script، برگرفته از جاوا اسکریپت استفاده میکنن.نمیتونن مستقیما در داخل After Effects نوشته و آزمایش بشن.  حالا یکی از اسکریپت هایی که برای افترافکت استفاده میشه Duik Bassel  نام داره که ما در این کلاس قراره ازش استفاده کنیم.

درباره ی جیک بارتلت و نحوه تدریس

جیک بارتلت موشن دیزاینر از دنور، کلرادو هست. که بیش از ده سال است که با استفاده از Adobe After Effects انیمیشن می سازد و بعد از پنج سال کار در یک شرکت تولیدی مستقر در لس آنجلس، به طور تمام وقت به صورت فریلسنر مشغول به کار است. تمام کلاس به صورت پروژه محور هست و استاد به کامل تمام مراحل رو برای دانش آموز ها آموزش میدن و گاهی دانش آموز هارو به چالش میکشن تا به طور کامل کار با این اسکریپت رو یاد بگیرن، و امکان نداره بعد از این کلاس نتونید به راحتی از Duik Bassel استفاده کنید. و سطح کلاس متوسط هست و برای افراد مبتدی توصیه نمیشه .

اگه میخواین با استفاده automatic walk cycle یا چیز ساده‌ای مثل تکان دادن دست کاراکتر یا بقیه اندام ها، شخصیت خودتون رو متحرک کنید، این کلاس برای شماست!

این دوره برای چه کسانی مناسب است: 

این دوره برای افرادی که کاملا بر روی نرم افزار های ادوب ایلوستریتور ( برای طراحی کاراکتر) و فتوشاپ مسلط هستند و تقریباً در حد متوسط کار با افترافکت رو بلد هستند، پیشنهاد میشه 


پیش‌نیازهای دوره :

تسلط نسبی بر روی نرم افزارهای :

Adobe Illustrator

Adobe Photoshop

Adobe After Effects

در پایان این دوره چه می‌آموزیم:

در پایان این دوره شما ریگ بندی کاراکتر، استفاده از Duik Bassel، متحرک کردن یک کاراکتر در حد راه رفتن و به حرکت در آرودن اندام های کاراکتر رو یاد میگیرین .