منابع و متریال آموزشی
ندارد.
توضیحات
این دوره از مجموعه دوره های آموزش کارگردانی، به بررسی سبک فیلمسازی، کارگردانی و نویسندگی کارگردان سینما، «کوئنتین تارانتینو» میپردازد. در یک قسمت از خلال یک صحنه از فیلم «بیل را بکش: قسمت دوم» سبک نویسندگی او و اینکه چگونه صحنههای دیالوگی طولانی مینویسد که مخاطب را تا انتها جذب میکند، بررسی میشود. فیلمنامههای تارانتینو چند ویژگی دارد. اول اینکه باید در صحنه مشخص باشد که چه چیزی در خطر است و مخاطب را درگیر کند. دوم اینکه هر صحنه باید ساختار داشته باشد یعنی دارای آغاز، میانه و پایان باشد. به این ترتیب صحنهی مذکور به سه پرده تقسیم میشود که هر کدام یک مضمون خاص دارند و با جابجایی از یک پرده به پردهی بعدی و پیوستگی سیر تحول تنش در طول صحنه ریتم آن حفظ شده و همین مخاطب را تا انتها درگیر صحنه میکند. در آخر بهتر است تا شخصیتها، خود داستان بگویند و رازگشایی کنند تا اینکه داستان توسط نویسنده گفته شود. در قسمت دیگر، کوئنتین تارانتینو از خلال مصاحبهها و پشت صحنهی فیلمهایش معرفی میشود. اینکه چگونه در کلاسهای بازیگری فهمید که استعداد نویسندگی دارد و کمکم فیلمنامهنویسی را شروع کرد. نحوهی فیلمبرداری صحنههای زد و خورد، ارتباط بیواسطه با بازیگران و نشستن کنار دوربین روبروی آنها، بودن تحت تأثیر «سرجیو لیئونه» و استفاده از موسیقی متن فیلمهای محبوبش از دیگر نکاتی است که در این قسمت از زبان تارانتینو میشنویم.